Harmonie Unitas et Fidelitas Gennep viert 200 jarig jublieum

Harmonie Unitas et Fidelitas te Gennep is opgericht op 6 juni 1818 en is daarmee één van de oudste harmonieën van Nederland. Ondanks de hoge leeftijd is de Harmonie nog altijd springlevend. Met ruim 60 leden waarvan 25 onder de 18 jaar maken zij zich op voor het grote Jubileum weekend. Op 8, 9 en 10 juni 2018 zijn er tal van festiviteiten in de grote feesttent op sportpark De Groes in het centrum van Gennep. Het jubileum wordt geopend op vrijdagavond 8 juni om 20.00 uur door de Koninklijke Luchtmacht kapel. Zij brengen hun nieuwe showconcert "Summertime" waarmee ze vanaf mei door binnen- en buitenland gaan toeren.

Zaterdagavond 9 juni 2018 belooft het hoogtepunt te worden van het jubileumweekend van de jarige harmonie. Met een spetterend concert First Night of The Proms zal de Harmonie laten zien dat harmoniemuziek anno 2018 kan sprankelen en inspireren. Door een verrassende samenwerking van de muzikanten van de Harmonie met de vocalisten Erica Yong, Willian Kersten en Ron van den Beuken met swingende herkenbare muziek, beloofd het een bijzondere avond te worden. Na dit spectaculaire concert kunt u zelf in actie komen tijdens de swingende afterparty m.m.v. de Vrienden van de Top 2000 Band

Op zondagmorgen beginnen we met een H. Mis met aansluitend een receptie en Fruhshoppen. Op zondagmiddag is er een internationaal jeugdfestival. Er wordt een podium geboden aan de jeugd op het gebied van muziek, dans en theater. Wil je meedoen, lees dan snel verder! Het jeugdfestival en tevens het gehele jubileumweekend wordt om 16.30 uur afgesloten met een gratis optreden van zangeres Maan.

Wil jij mee doen?

Wil jij met je orkest, koor, band, theater of dansgroep een optreden geven op een spectaculair jeugdfestival?
Meld jouw club dan aan vóór 15 april via info@harmoniegennep.nl, voor een middagvullend cultureel spektakel.
Naast een eigen optreden ga je deelnemen aan een workshop zoals Streetdance, Live Looping, Air-drumming en Rap.

Beeld

De Koninklijke Luchtmachtkapel speelt 'Summertime!'

Dompel je deze avond onder in het échte zomeravondgevoel. Onder leiding van chef-dirigent Jasper Staps staat het orkest weer garant voor een avond barstensvol zonnige hits met een swingend zomerprogramma. Zangeres Erica Yong was jarenlang te zien en te horen in hun theatershows en is in Summertime de gastvocaliste. Van de zwoele Spaanse stranden naar de vrolijke deuntjes van straatmuzikanten uit Oost-Europa en hits van Jennifer Lopez, Snarky Puppy en Avicii - stilzitten is geen optie!

Aanvang concert: 20.00 uur
Tent open: 19.30 uur