Lid worden

Binnen onze vereniging is er altijd plaats voor enthousiaste muzikanten. Iedereen die een blaas- of slagwerkinstrument bespeelt, kan lid worden van onze harmonie en afhankelijk van het niveau, veelal direct meespelen.

Nieuwsgierig?
Kom eens kijken bij een repetitie op maandagavond (19.45-21.45 uur). Schroom dan niet om dingen te vragen over de vereniging of om een instrument uit te proberen. U kunt uzelf of uw kind aanmelden door een email te versturen via info@harmoniegennep.nl. Het bestuur neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

De contributie voor jeugdleden tot en met 20 jaar bedraagt: € 66,- per jaar, vanaf 21 jaar bedraagt deze € 132,-- per jaar. De huurkosten van een instrument bedragen voor jeugdleden tot en met 20 jaar € 20,- per jaar en vanaf 21 jaar bedraagt de huur € 40,-- per jaar.

Hopelijk tot ziens!

BasisvormingMuziek (BVM)

Leer de basis voor muziek bij de harmonie

Zingen, bewegen, muzikale spelletjes, zelf muziek schrijven, blokfluit en kennismaken met andere instrumenten. Zo leren kinderen de basis van muziek. De ervaren muziekdocente – en tevens bevoegd leerkracht basisonderwijs – Colette Ermers brengt haar passie voor muziek met veel enthousiasme en geduld over op kinderen. Hierbij maakt ze gebruik van de methode ‘Blokfluit spelen met Bas & Viola’, aangevuld met andere opdrachten.

Na het volgen van deze basiscursus heeft uw kind een goede muzikale basis. Muzikale kennis voor het leven! Uw kind kan na deze cursus makkelijk doorstromen naar een ander instrument. Tijdens de cursus treedt uw kind ook op met de harmonie voor publiek. Doorgaans is dat bij het Nieuwjaarsconcert en de Voorspeelmiddag.

Praktische informatie

De BVM-cursus duurt 1 schooljaar. De lessen worden op donderdag in groepjes van maximaal 8 kinderen gegeven. Een les duurt 40 minuten. Deze BVM-lessen van harmonie Unitas et Fidelitas zijn er voor alle basisschoolleerlingen in Gennep.

Kosten

De cursus kost 125 euro. De leerlingen hebben een blokfluit nodig en een lesboek. Een lesboek kost ongeveer 10 euro. De prijs van een blokfluit varieert van 10 tot 60 euro. Het boek en een blokfluit kunt u bij Colette bestellen. Is het lesgeld voor u een te groot bedrag? Dan kan het Jeugdfonds Sport & Cultuur u misschien helpen. Kijk op www.jeugdfondssportencultuur.nl of neem contact op met Team Toegang van gemeente Gennep via (0485) 49 41 41.

Meer weten?

Neem dan contact op met Dorien Holthuysen van harmonie Unitas et Fidelitas.

T 06-18723703

E info@harmoniegennep.nl

Aanmelden

Wilt u uw kind aanmelden voor de BVM-cursus? Dat kan door een e-mail te sturen naar info@harmoniegennep.nl en vermeld hierbij de volgende gegevens:

- Naam

- Adres

- Telefoonnummer

- E-mailadres

- Geboortedatum

- School

- Groep

MuziekOriëntatie Route

Ontdek in 10 weken je favoriete instrument!

Sinds 2021 organiseren we samen met harmonie Ven Zelderheide/Ottersum de muziekoriëntatie route. Deze route is voor alle kinderen vanaf groep 5 uit Gennep, Ottersum en Ven Zelderheide, met of zonder een blokfluitopleiding, iedereen mag mee doen. Tijdens de route gaan kinderen kennismaken met de trompet, de hoorn, trombone, euphonium, klarinet, fluit, hobo, altsax en de drums.

Hoe werkt het!?

We beginnen met twee introductie lessen waarin de kandidaat kennis gaat maken met de verschillende blaasinstrumenten en het slagwerk. Na deze 2 introductielessen kies je twee instrumenten waarop je elk vier weken lang van een vakdocent les gaat krijgen. De harmonie zorgt voor het instrument. Na de lessen kies je het instrument van je dromen en kan er een vervolgopleiding gestart worden. De lessen worden gegeven door: Vakdocent koper Hans Thijssen, klarinet Colette Ermers, drums Stijn Vullings, fluit Marloes Berden, saxofoon Josien van Wegberg

De route is gratis, borg instrument is €50,-  Een super kans om dat instrument te kiezen wat bij je past!

Meld je vandaag nog aan en stuur een mail naar harmonie.gennepvzo@gmail.com vermeld daarin: Naam van de deelnemer, leeftijd, telefoon, e-mail en woonplaats.

De route start half september, de eerste twee introductielessen zijn op zaterdagmiddag in 't Straatje 3. De lessen van de vakdocenten zijn doordeweeks, op woensdag drums, donderdags sax en klarinet en op vrijdag de koperblaasinstrumenten en de fluit.

Wij zeggen doen! Pak die kans! De MuziekOriëntatie Route! Een gevarieerde vooropleiding, leerzaam en interessant voor ieder kind.